Służba bezpieczeństwa i higieny pracy

Misją portalu jest ukazanie szeroko pojętego bezpieczeństwa i higieny pracy jakie wystepuje w zakładach pracy.

eUDT – internetowy portal Urzędu Dozoru Technicznego

Portal eUDT jest to portal internetowy Urzędu Dozoru Technicznego, za pośrednictwem którego możesz korzystać z usług oferowanych przez UDT on-line.

Portal jest dostępny za pośrednictwem serwisu internetowego https://eudt.gov.pl

Jakie korzyści daje dostęp do portalu eUDT ?

  • Wszystkie informacje o Twoich urządzeniach w jednym miejscu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku
  • Szybki dostęp do finansów (saldo rachunku, wpłaty, rachunki/faktury)
  • Możliwość wyświetlania i pobierania dokumentów UDT
  • Alerty – nie zapomnisz o ważnych datach dotyczących Twoich urządzeń
  • Elektroniczna korespondencja z UDT, rosnąca ilość spraw które załatwisz on-line!
  • Dostęp do portalu jest całkowicie bezpłatny.

Konto na portalu eUDT może być zakładane tylko na osobę fizyczną. Po dokonaniu rejestracji na portalu eUDT oraz utworzeniu profilu i dokonaniu weryfikacji możesz uzyszkać dostęp do swoich danych tj. informacji na temat swoich urządzeń technicznych, zarejestrowanych w UDT czy też swoich danych kontaktowych.

Rejestracja konta

Zarejestruj się na https://eudt.gov.pl/registration wypełniając formularz rejestracyjny.

Proces rejestracji

Portal eUDT – Wybór i ustawianie domyślnego kontekstu

Po zalogowaniu do portalu zostaniesz automatycznie przeniesiony do Pulpitu, gdzie znajdują się dane i podsumowane aktualnie uruchomionego kontekstu. W tym przypadku osoby fizycznej, użytkownika portalu. Kontekst to dane podmiotu (firma, osoba fizyczna itp.) do których masz dostęp poprzez portal eudt.gov.pl

Portal eUDT – Wybór i ustawianie domyślnego kontekstu

Filtrowanie danych i ustawianie widoków

Zmień kontekst na firmę, której urządzenia chcesz przeglądać i przejdź do rejestru urządzeń. Kliknij Wybrany widok > Utwórz własny. Wpisz nazwę widoku. Wybierz kolumny, które mają być widoczne (przenosząc je z lewego okna do prawego, możesz zmienić kolejność ich wyświetlania – w tym celu modyfikuj ich pozycję w pionie). Dodatkowo możesz wybrać sposób sorowania i grupowania.

Portal eUDT – Filtrowanie danych i ustawianie widoków

Obsługa kalendarza

Kalendarz umożliwia dodawanie wydarzeń które można edytować oraz usuwać. Widok kalaendarza można zmieniać na tydzień, miesiąc lub harmonogram. Istnieje możliwość ukrywania wybranych kategorii zdarzeń oraz edytować kolor do każdej grupy zdarzeń. Pobranie pliku zarzenia umożliwia import kalendarza do innych programów np. Outlook.

Portal eUDT – Obsługa kalendarza

Składanie wniosków

Składanie wniosu o skreślenie urządzenia z ewidencji UDT z poziomu dostępnych wniosków. Wypełnienie wniosku elektronicznego wymaga wprowadzenia wszystkich wymaganych danych oznaczonych gwiazdką. Wniosek można:

  1. Zapisać jako kopię roboczą do dalszej edycji
  2. Podpisać profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym
  3. Podpisać profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym i od razu wysłać do UDT
Portal eUDT – Skladanie wniosków

Odbiór dokumentów w formie elektronicznej (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia)

W celu odebrania i wyświetlenia otrzymanego dokumentu elektronicznego konieczne jest podpisanie przez uprawnionego użytkownika Urzędowego Poświadczenia Doręczenia (UDP). Warunkiem koniecznym do odbioru UDP jest podpisanie elektronicznego (profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego).

Informację o pojawieniu się nowego dokumentu w portalu eUDT użytkownik otrzyma na podany przez siebie adres e-mail. Dodatkowo, po 7 dniach do użytkownika zostanie wysłane przypomnienie. W przypadku gdy uzytkownik w dalszym ciągu nie odbierze dokumentu i nie podpisze UDP, dokument będzie widoczny w szczegółach urządzenia po 14 dniach od momentu jego przekazania do portalu eUDT.

Portal eUDT – odbiór dokumentów w formie elektronicznej (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia)

Składanie wniosku o dostęp do kontekstu

Aby złożyć wniosek, o dostęp do kontekstu (danych podmiotu – klienta UDT) po zalogowaniu do portalu, przejdź do Listy kontestów. Kliknik przycisk Uzyskaj dostęp do podmiotu. Wpisz dane podmiotu – klienta UDT, do którego danych chcesz uzyskać dostęp.

WAŻNE! Aby uzyskać dostęp do danych, nalezy dostarczyć stosowne upoważnienie. Wzór upoważnienia eUDT pobierzesz poniżej.

Wniosek możesz wysłać z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego. Wysłany wniosek znajdziesz w zakładce Obsługa spraw > Sprawy. W zakładce Sprawy sprawdzisz również status zgłoszenia.

Portal eUDT – składanie wniosku o dostęp do kontekstu

Instrukcja rejestracji na portalu eudt

Upoważnienie

Total
0
Shares
Comments 1
  1. Świetny artykuł. Jestem zachwycony, że trafiłem na ten wpis. Wielu autorom wydaje się, że posiadają rzetelną wiedzę na opisywany temat, ale tak nie jest. Stąd też moje zaskoczenie. Jestem pod wrażeniem. Zdecydowanie będę polecał to miejsce i regularnie wpadał, by poczytać nowe posty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Prev
Księga rewizyjna podestu ruchomego

Księga rewizyjna podestu ruchomego

Podest ruchomy to urządzenie, które służy do podnoszenia pracowników i narzędzi

Next
Kontrole obiektów budowlanych

Kontrole obiektów budowlanych

Właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest zobowiązany użytkowac obiekt

You May Also Like